Ezen a héten is folytattam a közelmúltban elkezdett tudományos cikkek fordítását, alul a a címek mutatják, hogy melyikeket. Azt döntse el az angolul jól tudó olvasó, hogy milyen minőségben, de talán jól. A fordításhoz szótárnak most a https://translate.google.hu/?hl=hu#en/hu/awareness oldalt használtam, ahol a szavak angol és magyar megfelelőinek belinkelt hangfájljait is mindig többször meghallgattam gyakorolva a kiejtést. Továbbá a lefordított mondatokat egészben is visszahallgattam és visszamondtam most is a http://www.ivona.com/ oldalon. A nemrég megkezdett Duolingo App alkalmazás leckéinek tanulásában és megoldásában pedig a "Számok" lecke befejezéséig jutottam, aminek a vizsgaeredményét a Facebook oldalamon https://www.facebook.com/ferenc.lengyel.14 megosztottam. Továbbá folytattam a http://www.asknature.org/ oldalon, amely angol nyelvű, mérnöki tervezéshez felhasználható, természeti analógiákat tartalmazó adatbázis, a természeti analógiák fordítását, amit majd saját műszaki terveimhez szeretnék felhasználni egyszer.
http://www.asknature.org/
The shell of a freshwater turtle balances the need to bear compressive loads and reduce drag through trade-offs. Az édesvízi teknős páncéljának sajátos egyensúlyi dinamikája leveszi a nyomásterhelést a teknősről, és csökkenti a légellenállást is az egyensúlyozás segítségével.
Legs of mosquitoes allow it to float due to scales that structurally maximize trapping of air. A szúnyogok lábai lebegni hagyják a szúnyogot a levegőben pikkelyeik segítségével úgy, hogy struktúrájuk maximálisan csapdába fogja a levegőt.
The wings of butterflies and moths help them escape spider webs and other predators because they have scales that easily detach. A pillangók és az éjjeli lepkék szárnya segíti őket, hogy elmeneküljenek a pók hálójától és más ragadozók elől, mert a szárnyaikon lévő pikkelyek könnyen leválasztják őket róluk.
The leaves of Spanish moss absorb water and have slow water loss because they are covered in dense scales. A spanyol moha levelei felszívják a vizet, és lassú a vízveszteségük, mert sűrű pikkelyekkel vannak befedve.
Toward a ’chaotic’ cognitive architecture:
The methodology for the study of mindware is based, as mentioned before, in the concepts of nonlinear dynamical systems theory. A módszertan, amellyel a mindware-t tanulmányozzuk az előbb említett nemlineáris dinamikus rendszerek elméletére épülő koncepción alapszik.
The main components of this block are the different stages in the creation, association, searching and retrieval of memories. A fő komponenseit ennek a blokknak különböző szakaszok jelentik a kreációban, az asszociációban, a keresésben, és memóriákban való visszakeresésben.
Different models of dynamic memories will be studied, specially those proposed by Tsuda [33, 34], Freeman [10] and Molter [21]. A dinamikus memóriák különböző modelljeinek jövőbeni tanulmányozását különösen Tsuda, Freeman és Molter javasolják.
All of these approaches handle information with chaos always in the background and make use of recurrent neural networks for their implementation. Az összes ilyen megközelítést információként kezelik mindig káosszal a háttérben, és ismétlődő neurális hálózatokat használnak azok végrehajtására.
A cognitive developmental autonomous system can not be achieved by considering a good reactive physical layer and a dynamic way of saving and retrieving memories only. Egy kognitív, önállóan fejlődő rendszer ezt nem tudja elérni figyelembe véve egy jól reagáló visszaható fizikai réteget és egy dinamikus utját kizárólag a mentésnek és a visszakeresésnek.
For an agent to be considered autonomous, a way of switching between different cycles of attention, mental and/or physical rehearsal, and correct retrieval of previously learned sensorimotor information will be developed. Egy ügynöknek ezért önállóan figyelembe kell vennie az átkapcsolás útját a figyelem különböző ciklusai között, a mentális és/vagy fizikai próbatételeket, és a korrekt visszakeresést az előzőleg megtanult szenzomotoros információk között, hogy fejlődni tudjon.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése